Spørgsmål & anden information.
Hvad koster rydning af et dødsbo?
Alle vores vurderinger af dødsboer er gratis og altid helt uforpligtende.
Da intet hjem er ens, har vi desværre ingen faste priser. Vi giver en pris på rydning og opkøb i forbindelse med en vurdering. Vi baserer vores vurdering ud fra inventaret i hjemmet og hvor mange timers arbejde det tager vores medarbejdere at rydde dødsboet. Derfor afhænger vores priser af, hvor mange møbler der skal fjernes samt hvor langt der er til den nærmeste genbrugsstation. Når vi har inspiceret boet og anslået prisen på arbejdstiden, bliver dette fratrukket værdien af dødsboet, og I vil blive oplyst om hvor meget I vil få ud af at sælge dødsboet, eller omvendt, hvad der skal betales for selve rydningen af boet.
Hvad hvis dødsboet skal rengøres?
Vi laver altid en lettere rengøring som består af en lettere fejning af gulve og aftørring af overflader. Som udgangspunkt er dette nok i forhold til når boligen skal overdrages.
Du har dog mulighed for at tilkøbe en slutrengøring i forbindelse med rydning af dødsboet, hvis dette ønskes. Prisen afhænger af antallet af kvadratmeter samt omfanget af selve rengøringen. Skulle det ske at du ikke er tilfreds med rengøringen, har vi en 100% tilfredsgaranti og får klaret problemet indenfor 48 timer.
Dødsbofirma eller auktionshus?
Vi er mange aktører på markedet, som tilbyder opkøb og rydning af dødsboer som auktionshuse, marskandisere, antikvitetshandlere og flyttefirmaer. Vi har hos Dødsbo Hjælpen specialiseret os udelukkende i rydninger af dødsboer og er blandt vores kunder kendt som effektive, kompetente og hæderlige, hvilket gør at vi ofte er i stand til at tilbyde en langt bedre pris ved dødsbo end de øvrige aktører på markedet. Du kan læse mere om os her Hvorfor os?
Hvordan bliver vores dødsbo afregnet?
Vi afregner for dødsboet med det samme. Du vælger selv hvordan du vil modtage betaling. Vi kan afregne mobilepay eller via bankoverførsel. Vælger du derimod et auktionshus, så kan du ofte påregne mindst 1 måneds ventetid yderligere, før pengene er til rådighed på din konto.
Hvad er inkluderet i prisen?
Alt er inkluderet i prisen. Du kan derfor være sikker på at der ikke opstå nogen ekstra omkostninger undervejs i forbindelse med rydningen.
Hvad med private ejendele?
Private ejendele som fotografier og nøgler vil altid blive lagt til side til pårørende, medmindre der ikke er et ønske om dette. Hvis der er specielle ønsker eller effekter som I ikke har været i stand til at finde, vil vi gøre et ekstra grundigt forsøg på at finde dette undervejs med rydningen.
Hvor i landet rydder I dødsboer?
Vi køber og rydder dødsbo på Sjælland, med fokus på Frederiksberg og Storkøbenhavn og omegn.
Derudover har vi både samarbejdspartnere i Jylland og på Fyn. Kontakt os gerne hvis du har spørgsmål om opgaver i dit område eller ønsker hjælp til at finde en god samarbejdspartner i øvrige Danmark.
Hvor lang tid tager en rydning af et dødsbo?
Vi er vant til at arbejde med stramme tidsfrister inden for dødsbo, men det er altid godt at være ude i god tid hvis du står og skal afhænde et dødsbo.
Præcis hvor lang tid vi har brug for, afhænger blandt andet af omfanget på dødsboet som skal ryddes.
Som tommelfingerregel for totalløsninger af rydning af dødsbo med værdiansættelse, tømning og rengøring, skal der regnes med en uges tid. Det er dog muligt, at bestille Express rydning af dødsbo. Kontakt os, så vi kan blive aftale en tidsplan, der passer dig.
se evt. mere under Hvordan foregår det?
Hvor meget erfaring har I ved køb og rydning af dødsbo?
Vores prisfastsættelse er baseret på 20 års viden og erfaring inden for dødsbobranchen, hvorimod auktionshusenes vurderinger af genstandene kun er vejledende og et kvalificeret gæt, hvilket ikke skal forveksles med en garanti for, hvad de reelt vil indbringe på en auktion. Vurderingsmanden mangler ofte de fornødne færdigheder til at vurdere dødsboets dagsværdi. Vores vurderinger er ikke afhængige af, at vi finder den rigtige køber på det rigtige tidspunkt. Vi har et bredt netværk af kontakter i den antikke industri og det sekundære marked fra dødsbo og ved hvor og hvordan den mest gunstige pris opnås ved opkøb af dødsbo. Det er vigtigt for os at vores kunder er tilfredse. Derfor bestræber vi os på, altid at give dig en individuel og personlig service samt en fair pris for dit dødsbo – vi går altid efter en win-win situation. se evt. mere under tømning af dødsbo
Hvor er pålidelig er dødsbo vurderingen?
Når du kontakter os angående et dødsbo, aftaler vi en tid hvor vi kan komme ud og vurdere samt prissætte jeres dødsbo. Alle vurderinger udføres af en af vores dygtige vurderingseksperter, som alle har flere års erfaring inden for branchen med dødsboer og antikviteter. De besidder derfor et godt kendskab til forskellige typer af brugskunst, herunder designermøbler, kunst, antikviteter og samlerobjekter.
I nogle tilfælde tager vi billeder af udvalgte genstande fra dødsboet, for at sikre en retfærdig og korrekt værdiansættelse. Nogle emner kræver omhyggelig arbejde for at kunne foretage en korrekt vurdering. Dertil trækker vi på vores mangeårige samarbejdspartnere og øvrige netværk inden for antik, dødsbobranchen samt brugt markedet. Vi forsøger altid at få den bedst mulige pris for dine effekter i dødsboet, hvilket sikre dig den bedste pris for dødsboet.
Ved salg af brugskunst er det vores erfaring, at mange pårørende ofte selv ønsker at gemme eller opbevare specifikke dele af dødsboet. Disse objekter indgår naturligvis ikke i vores værdiansættelse, men det er derfor meget vigtigt at du husker at skaffe sådanne genstande af vejen forinden eller alternativt gøre opmærksom på, hvilke genstande som ikke indgår i jeres dødsbo.
Hvordan vil forløbet være, når aftalen er indgået?
Når du har accepteret vores tilbud, så aftaler vi en dato for udlevering af nøgler samt hvornår rydningen senest skal være færdig. Vi kontakter dig så snart vi er med rydningen af dødsboet. Hvis der opstå spørgsmål undervejs i forbindelse med rydningen, vil vi kontakte dig således at rydningen bliver som du ønsker det.
Er dødsbo fradragsberettiget?
Desværre er rydning af dødsbo ikke fradragsberettiget, ifølge skat. Du kan læse mere om det på Skats hjemmeside, her.
Hvem køber dødsboer?
Der findes rigtig mange forskellige aktører på markedet, der rydder og køber dødsboer. Der findes alt fra marskandisere, antikvitetshandlere til dødsbofirmaer som Dødsbo Hjælpen er. Derudover er der også auktionshuse som opkøber de effekter der kan sættes på auktion. De laver dog ikke en totalrydning hvor alt tømmes som vi gør, hvis det er det man ønsker. Hvis du har spørgsmål til køb af dødsbo, er du altid velkommen til at kontakte os på tlf.: 50652222
Hvad er et dødsbo?
Når en person går bort, bliver hans eller hendes hjem et dødsbo. Et dødsbo består ofte af den afdødes formue og ejendele, bestående af bolig, bil og smykker. Et dødsbo kan være alt fra plejebolig, ældrebolig, lejlighed, hus mm. Hvis du ønsker at læse mere omkring hvordan et dødsbo håndteres, hvilket forhold man bør være opmærksom på. Læs mere her om hvad er et dødsbo
Hvilke slags dødsboer rydder I?
Dødsbo Hjælpen rydder alle slags dødsboer. Der er intet dødsbo der er for stort eller småt hos os. Der behøver ikke være noget værdi i boet og du behøver heller ikke ordne noget før vi kommer ud og hjælper jer.
Hvem skal være til stede under vurderingen?
Vi anbefaler altid at der er minimum én pårørende tilstede under vurderingen, da vores erfaring viser at der altid vil opstå spørgsmål undervejs. Hvis det ikke er muligt for pårørende at være dig fx pga. udenlandsophold, kan vi sagtens lave vurderingen uden. Vi vil dog efter vurderingen, aftale nærmere omkring pris og rydningen forløb telefonisk. Ved et bo på et plejehjem er det normalvis muligt at personale kan vise boet.
Hvor lang tid tager en vurdering?
En vurdering tager som udgangspunkt 30 min., hvor vi gennemgår indboet. Efter endt vurdering vil i modtage et tilbud. Når i takker ja tak til tilbuddet, vil vi udfylde en kontrakt med rydningen forløb. På denne måde vil du være helt bevist om hvordan det hele foregår og hvad der fjernes under rydningen. Hvis du mod forventning ikke tager tilbuddet, vil vores vurdering stadig være 100% gratis.
Hvad skal gøres inden vurderingen?
Intet. Du behøver ikke at ordne noget i dødsboet inden vi ankommer. Vi anbefaler dog altid at I som pårørende, fjerner de ting som I selv ønsker at beholde.
Derudover er det altid en god ide at have afstemt med boligforeningen hvad der tilhører boligen.
Det er også en god idé at have tænkt om:
- Hårde hvidevarer skal fjernes
- Persienner skal fjernes
- Gardiner/gardinstænger skal fjernes
- Faste tæpper skal fjernes
- Er der loftrum eller kælderrum som skal tømmes
- Om I skal aflevere hjælpemidler tilbage
Dette vil hjælpe jer meget undervejs.
Hvad er en marskandiser?
En marskandiser er en anden betegnelse for antikvitetshandler. En marskandiser handler derfor med brugte møbler og brugskunst effekter – herunder bøger, lamper, keramik, porcelæn, genbrugs effekter mm.
Kort sagt er en marskandiser en købmand der handler med brugte genstande. Du kan altid læse mere her om marskandiser