Dødsbo – Ofte stillede spørgsmål

Ring til os nu ☎️️ 50 65 22 22

Kan jeg tjene penge på at sælge mit dødsbo til jer?

Vores tilbud vil normalt give dig, som sælger, flest penge i hånden. Dette skyldes blandt andet vores faste omkostninger. For eksempel har vi ingen dyre lageromkostninger, hvor vi opbevarer møbler osv. Vi sælger dem eller forærer det bort så hurtigt som muligt. Aftagerne er ofte vores faste samarbejdspartnere eller udlandsdanskere og foregår ofte samme dag, som vi udfører tømningen af dødsboet.

Hos os er du derfor fri for gebyrer og administrationsudgifter samt auktionshusenes provisioner og hammerslag.

Løs mere om dødsbo købes

Dødsbofirma eller auktionshus?

Vi er mange aktører på markedet, som tilbyder opkøb og rydning af dødsboer eksempelvis auktionshuse, antikvitetshandlere og flyttefirmaer. Vi har hos Dødsbo Hjælpen specialiseret os udelukkende i rydninger af dødsboer og er blandt vores kunder kendt som effektive, kompetente og hæderlige, hvilket gør at vi ofte er i stand til at tilbyde en langt bedre pris ved dødsbo end de øvrige aktører på markedet.

Læs mere om hvorfor du skal vælge os Hvorfor os?

Hvordan bliver vores dødsbo afregnet?

Vi afregner med dig for dødsboet med det samme og du vælger selv om det skal være kontant, via Mobilepay eller ved bankoverførsel. Vælger du derimod et auktionshus, så kan du ofte påregne mindst 1 måneds ventetid yderligere, før pengene er til rådighed på din konto.

I hvilke dele af landet rydder I dødsbo?

Vi køber og rydder dødsbo på Frederiksberg og Storkøbenhavn og på hele Sjælland. Derudover har vi både samarbejdspartnere i Jylland og på Fyn. Kontakt os gerne hvis du har spørgsmål om opgaver i dit område eller ønsker hjælp til at finde en god samarbejdspartner i øvrige Danmark.

Hvor længe er I om rydningen af et dødsbo?

Vi er vant til at arbejde med stramme tidsfrister indenfor dødsbo, men det er altid godt at være ude i god tid hvis du står og skal afhænde et dødsbo.

Præcis hvor lang tid vi har brug for, afhænger blandt andet af omfanget på dødsboet som skal ryddes.
Som tommelfingerregel for totalløsninger af rydning af dødsbo med værdiansættelse, tømning og rengøring, skal der regnes med en uges tid. Det er dog muligt, at bestille Express rydning af dødsbo. Kontakt os, så vi kan blive enige om en tidsplan, der passer dig.

se evt. mere under Hvordan foregår det?

 

Hvor meget erfaring har i ved køb og rydning af dødsbo?

Vores prisfastsættelse er baseret på 20 års viden og erfaring indenfor dødsbo, hvorimod auktionshusenes vurderinger af genstandene kun er vejledende og et kvalificeret gæt, hvilket ikke skal forveksles med en garanti for, hvad de reelt vil indbringe på en auktion. Vurderingsmanden mangler ofte de fornødne færdigheder til at vurdere dødsboets dagsværdi.

Vores vurderinger er ikke afhængige af, at vi finder den rigtige køber på det rigtige tidspunkt. Vi har et bredt netværk af kontakter i den antikke industri og det sekundære marked fra dødsbo og ved hvor og hvordan den mest gunstige pris opnås ved opkøb af dødsbo.

Det er vigtigt for os at vores kunder er tilfredse. Derfor bestræber vi os på, altid at give dig en individuel og personlig service samt en fair pris for dit dødsbo – vi går altid efter en win-win situation.

se evt. mere under tømning af dødsbo 

     

        Ring til os

        50 65 22 22 

        Alle dage: 08-20

1

     

        Skal vi ringe dig op?

 

Hvor er pålidelig er dødsbo vurderingen?

Når du kontakter os med din anmodning, aftaler vi en tid hvor vi kan komme ud og vurdere og prissætte jeres dødsbo. Alle vurderinger udarbejdes af en eller to bisiddere, som begge har tidligere erfaring med arbejdet i auktionshuse og derfor besidder et godt kendskab til forskellige typer af brugskunst, herunder designermøbler, kunst, antikviteter og samlerobjekter.

Ved det første besøg tager vi ofte billeder af udvalgte genstande fra dødsboet, for at sikre en retfærdig og korrekt værdiansættelse. Nogle emner kræver omhyggelig arbejde for at kunne foretage en korrekt vurdering. Dertil trækker vi på vores mangeårige samarbejdspartnere og øvrige netværk indenfor antik/dødsbo branchen og brugtmarkedet. Vi forsøger altid at få den bedst mulige pris for dine ting/dødsbo, hvilket på bundlinjen giver dig flere penge i hånden.

Ved salg af brugskunst er det vores erfaring, at mange pårørende ofte selv ønsker at gemme eller opbevare specifikke dele af dødsboet. Disse objekter indgår naturligvis ikke i vores værdiansættelse, men det er derfor meget vigtigt at du husker at skaffe sådanne genstande af vejen forinden eller alternativt gøre opmærksom på, hvilke genstande som ikke indgår i jeres dødsbo.

Hvad koster det og hvad der er inkluderet i prisen?

Alle vurderinger af dødsbo er gratis og uforpligtende. Udgifterne til rydning af dødsbo og transport er baseret på, hvor mange timers arbejde det tager to mænd med en lastvogn. Derfor afhænger priserne også af, om jeres dødsbo indeholder mange store og tunge møbler og/eller hvor langt der er til den nærmeste genbrugsstation.

Prisen for slutrengøring af dødsbo bliver lavet på grundlag af antallet af kvadratmeter samt omfanget af selve rengøringen. Vi giver altid en tilfredshedsgaranti og hvis der mangler rengøring, klarer vi det inden for 48 timer.

Når vi har anslået prisen på arbejdstid, fratrækkes det værdien af jeres dødsbo. Konstaterer vi senere, at værdien af jeres dødsbo skulle overstige vores lønomkostninger, udbetaler vi den overskydende difference til dig. Modsat faktureres du for eventuelle resterende udgifter til arbejdstid.

Hvornår og hvordan får vi betaling for salget af vores dødsbo?

Hvis værdierne i jeres dødsbo er højere end udgifterne til vores arbejdstid, så udbetaler vi altid den overskydende differencen til dig. Betalingen sker altid før påbegyndt arbejde. Du vælger selv om du ønsker kontant afregning og vil i tilfælde heraf modtage pengene i hånden, når du afleverer nøglerne til jeres dødsbo eller alternativt dagen, hvor vi påbegynder selve dødsbo rydningen af jeres dødsbo. Foretrækker du at modtage betaling via bankoverførsel, overfører vi senest 1-2 dage senere.

Hvad sker der med tingene efter rydning af vores dødsbo?

Hos Dødsbo Hjælpen bestræber vi os på, at genbruge mest muligt af jeres dødsbo. De objekter som er egnet til genbrug bliver solgt til vores forskellige samarbejdspartnere og/eller doneret til velgørende organisationer. Vi samarbejder med flere organisationer og donerer ofte til nogle af de lokale organisationer i nærheden, hvilket reducerer vores transport og gør modtagerne glade.

Har du særlige ønsker til en organisation, som du ønsker at donere nogle af tingene fra jeres dødsbo, så medvirker vi gerne til at arrangere dette, hvis muligt.

De objekter som ikke er egnede til genbrug, kører vi til den nærmeste genbrugsstation.

Hvordan vil det efterfølgende forløb være, efter en indgåelse af aftale med jer?

Når du har accepteret vores tilbud, så aftaler vi en dato for ferie samt hvordan og hvornår udvekslingen af nøgler kan finde sted. Det er ikke nødvendigt at du er personligt tilstede og du kan forvente rydningen af jeres dødsbo tager mindst en dag at fuldføre. Arbejdet udføres som udgangspunkt af 2 mænd med en lastbil til rådighed. Derefter køres de nogle ting til genbrug og andre til nærmeste affaldsstation. Har du bestilt slutrengøring udføres denne til sidst, hvor efter vi returnerer nøglerne til dig.

Er dødsbo fradragsberettiget?

Desværre er rydning af dødsbo ikke fradragsberettiget, ifølge skat.

Døgnservice: Få en gratis vurdering

Ring 50 65 22 22 for en uforpligtende samtale med en af vores erfarne dødsbo konsulenter om boet eller få en gratis vurdering.
Vi hjælper gerne med alle dine spørgsmål. Alle vores dødsbo konsulenter er kompetente, modne, venlige.